Besökare

söndag 11 mars 2012

Tre tydliga vårtecken!

NR 1

Ett av vårtecknen är naturligtvis att Eneas fyllde år den 7e mars, hela 2 år. När det är dags för hans födelsedag känns det som att våren här. Eftersom jag skulle till jobbet tidigt på hans födelsedag blev det ett riktigt tidigt firande på morgonen. Redan kl.06 sjöng vi och gav paket till en lite blyg Eneas. 


Eneas älskar djur och hans blyghet släppte när han öppnade detta paket och utbrast: WOW!
Resten av dagen var Erik ledig med alla barn och när jag kom hem på eftermiddagen kom svärföräldrarna på besök för att fira barnbarnet. Sandleksaker, kläder, böcker m.m. togs tacksamt emot av en glad 2-åring.

Självklart skulle man få blåsa ut 2 ljus också, även om det till denna födelsedag fick duga med en vanlig köpetårta :-)

Dagen efter kom min mamma, moster och morbror för att fira. Tyvärr glömde jag att fotografera detta, men vi hade en mycket trevlig eftermiddag med paket (bilar, gräsklippare, tröja m.m), fika och lek. Vi bjöd bland annat på Silviakaka som jag och pojkarna bakade för ett par veckor sedan och som fått vänta i frysen tills nu. (Är ni intresserade av receptet hör av er så kan jag skriva det i nåt inlägg framöver.)


Egentligen skulle det komma fler släktingar nu i helgen, men pga att jag inte mår så bra skjuter vi upp det till nästa helg.

NR 2
Solen värmde så pass skönt förra veckan att stämningen krävde en glass på trappan!
NR 3
Vårblommor! I en av våra rabatter har äntligen ett par krokusar tittat fram! Och fler är på gång och så även påskliljorna.Vi har njutit i helgen av att gå omkring i trädgården och i skogen bakom huset i solens sken! Låter säkert lite fånigt, men det känns så idylliskt på nåt vis.


Ja, jag hoppas att ni också haft en härlig helg i vårt vårlika Sverige! Nu ska jag se till att bli helt frisk så att jag kan ta tag i kommande arbetsvecka! Ha en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar