Besökare

torsdag 24 maj 2012

Älskade trädgård

Å vad jag älskar vår trädgård. För exakt 1 år sedan flyttade vi hit och jag har inte ångrat det en sekund! Det var jättemysigt här i vintras, men inget slår den här trädgården när försommaren är här och den verkligen exploderar av grönska och blommor. Häromkvällen gick jag runt och njöt av lugnet och tystnaden, luktade, andades in och fotograferade några guldkorn i trädgården medan solen gick ner. Här är ett av våra fina äppelträd. Just nu blommar de med vackra vita blommor i mängder!
Även syrenen blommar för fullt och doftar härligt skolavslutningsaktigt.  En riktig nostalgidoft (tätt följd av gullvivor, men de är redan överblommade)!

Jag tycker om att plantera blommor också och placera ut dem lite här och där i trädgården. I denna gamla gjutjärnsgryta har jag satt en jättefin pelargon, en av mina favvoblommor. Den här är extra fin med sina spräckliga blomblad.

Bredvid vår trapp står en gammal mjölkbänk som jag burit dit med mycket möda och besvär. Tyckte att den passade där. Ska nog försöka få tag i några gamla mjölkkrukor att ställa på den framöver. Till dess står det lite blommor på den. Ännu mer pelargoner och lilablå pangséer.
Till höger om huset ligger min favoritplats i trädgården. Det är som en liten lund med en backe upp i skogen. En gammal sliten vit bänk och en spaljé med kaprifol som klättrar (som än så länge inte växt upp helt ännu). Tycker att det är så vackert här.
På bänken har jag ställt en av de fina blommorna jag fick på min 30-årsdag. Den här fina blomgruppen fick jag från församlingen. Helt i min stil!
Ja, man kan inte annat än att älska att vandra omkring här och njuta av allt det fina som finns i naturen, eller hur? Tack Gud för allt underbart du skapat för oss!


Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar