Besökare

torsdag 6 december 2012

En NATURlig julinredning!

Nu är äntligen vintern här på riktigt! Flera decimeter med fin pudersnö täcker hela trädgården. Barnen älskar det och är ute och leker som mycket som möjligt. Tyvärr har det väl varit lite väl kallt för att de ska kunna vara ute några längre stunder, men roligt har de ändå.

Precis innan snön kom, ni vet då det mest spöregnade hela dagarna, var Erik snäll och gick ut i skogen för att plocka mossa, lingonris och granris till mig. Trist med regn, men det var ju ändå tur att det gjordes då, annars hade vi varit utan.

Lingonriset använde jag till mig ljuskrona som hänger över vardagsrumsbordet. Jag bytte ut banden till röda band från Panduro. Sen lindade jag riset runt kronan med hjälp av grön ståltråd (som jag fick förra året av några vänner för just sådana ändamål, tack Lasse och Malin!)


Såhär blev den när det var klart!


Granriset skulle jag ha till dörrkransen. Jag tog en gren från ett av våra äppelträd, som jag använde som stomme till kransen. Sen gjorde jag som med ljuskronan, lindade lite i taget med hjälp av den gröna ståltråden.

,

Sen satte jag på några av mina målade kottar (se senaste inlägget), kanelstänger (köpta på Granit) och apelsin- och citronskivor (se hur man gör dessa här).

Här hänger den på dörren. Inte helt rund kanske, men men, det ska väl synas att den är hemgjord :-)



Blev magsjuk häromdagen, så jag är hemma och kurerar mig idag. Håller tummarna för att inte barnen blivit smittade nu bara. I helgen väntas besök av vänner, adventsgudstjänst och Leas kör ska gå luciatåg. Så, vi har inte riktigt tid med mer magsjuka nu!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar